Liten touch av Australien

Ja, alla serier som brukar rulla på tv:n har slutat pga sommaren och då har jag (såklart) lyckats hitta ett program som jag spelar in och kikar på. Det är.....Masterchef Australien. Vet inte om det är för att det inte finns något annat att glo på eller om det är för att jag tycker att det är bra som jag följer det. Men i Sydney gick det 1-2 ggr i veckan och efter jobbet kom jag hem i den kalla lägenheten. Satte på mig mina lager av kläder, rostade 2-3 mackor till middag och satte mig ner för att kolla på tv:n. Följde (tror jag) första säsongen av
Masterchef och tyckte om det. Annars var de typ Desperate housewife som gick....
Iaf så är det roligt att ibland känna igen olika platser. Såklart visas Harbour bridge ofta i programmet och då minns jag mest min och Maries turistdag:
-
Eller som när jag och Lisa tog något glas efter jobbet på Opera baren som ser ut över denna
bro och ligger precis vid de kända opera huset (som för övrigt har Höganäs plattor på taket)
.
.
.
Underbara minnen och jag vill verkligen tillbaka för att gå tillbaka på
alla ställen och upptäcka massa nya. Börjar bli länge sedan nu....
.
Snart börjar den nybäddade sängen hägra....känns som klockan är 00.00!
Hm...ja...kolla klart på programmet och sedan så....
På återseende!

Kommentarer
Postat av: S

Härligt att drömma sig tillbaka och till nya platser..!

2011-07-07 @ 22:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0